۲۳ آبان ۱۳۹۴، ۱۸:۱۸

استاندار بوشهر:

حمل‌ونقل استان بوشهر بهبود می‌یابد/توسعه بنادر، بزرگراه و فرودگاه

حمل‌ونقل استان بوشهر بهبود می‌یابد/توسعه بنادر، بزرگراه و فرودگاه

بوشهر - استاندار بوشهر از بهبود وضعیت حمل و نقل در استان بوشهر خبر داد و گفت: اجرای هشت محور بزرگراهی، توسعه بنادر و جابجایی فرودگاه بوشهر در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سالاری بعد از ظهر شنبه در همایش تقدیر از صادرکنندگان برگزیده استان بوشهر با بیان اینکه منطقه آزاد بوشهر برای توسعه واردات و مصرف‌گرایی برنامه‌ریزی نشده است اظهار داشت: این منطقه به‌دلیل اینکه میزان معافیتش بیشتر از مناطق اقتصادی است، برنامه‌ریزی شده تا با پردازش کالاهای وارداتی زمینه تولید را افزایش دهیم.

وی در خصوص منطقه انتخاب شده برای تبدیل شدن به منطقه آزاد، افزود: منطقه‌ای در نظر گرفته شده است که تداخلی با شهر بوشهر ندارد و به خوبی می‌توان تولید و صادرات را در آنجا انجام داد.

استاندار بوشهر همچنین به تصویب قانون معافیت برای منطقه ویژه اقتصادی اشاره کرد و گفت: طبق تصویب قانون‌گذار یک سری معافیت‌ها صورت گرفته است که باید از این ظرفیت در راستای افزایش تولید استفاده کنیم.

راه‌اندازی حمل و نقل ریلی

سالاری با اشاره به توسعه راه‌های استان بوشهر بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های عظیم در استان، راه‌ها از اهمیتی مضاعف برخوردارند و اکنون این استان در مسیرهای هوایی، دریایی و جاده‌ای فعال است.

وی با اشاره به تلاش برای راه‌اندازی حمل و نقل ریلی در استان بوشهر، خاطرنشان کرد: با یک شرکت خارجی برای اجرای پروژه اتصال استان بوشهر به راه آهن نیز مذاکرات انجام شده، اما طرح در اولویت نخست برای استفاده از فاینانس قرار نگرفته است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه خط ریلی می‌تواند مکمل خوبی برای حمل نقل دریایی باشد، گفت: حمل و نقل دریایی استان بوشهر اکنون در کشور حرف اول را می‌زند و در راستای تقویت این مهم طرح توسعه جزیره نگین در حال اجرا است.

جابجایی فرودگاه شهر بوشهر

سالاری از جابجایی فرودگاه شهر بوشهر خبر داد و افزود: استان بوشهر از نظر حمل و نقل هوایی با داشتن چندین فرودگاه که برخی از آنها اختصاصی و با قابلیت کارکرد عمومی هستند دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است و می‌تواند ظرفیت خوبی برای جذب سرمایه‌گذار باشد.

وی با اشاره به اینکه هشت طرح بزرگراهی در استان بوشهر در دست اجرا است که در صورت تصویب، منطقه ویژه و شهرک صنعتی را به منطقه آزاد وصل می‌کند گفت: تا دوسال و نیم آینده همه مناطق ویژه و شهرک‌های صنعتی استان به وسیله بزرگراه به هم متصل خواهند شد.

کد خبر 2966882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha